تابلوسازي تبليغاتي  و نوآوري در ساخت آن


انسان ها در هر شغلي که مشغول به فعاليت هستند براي ترقي نسبت به  رقباي خود  و رسيدن به سود بيشتر و مطرح شدن در ميان آحاد مردم  نياز دارند که طبق متدهاي روز دنيا گام بردارند و از ترفندهايي استفاده کنند که ديگر رقبا از آنها بهره نبرده باشند ، به اين طريق مي توانند خاص باشند و خاص بودن چيزي است که همه به دنبال آن هستند . تابلوسازي نيز يک شغل پر رقيب مي باشد که با ورود دستگاه هاي پيشرفته به اين حوزه نظير دستگاه برش ليزري امکان ساخت تابلوهاي متفاوت نظيير تابلو چلنيوم ، تابلو استيل ، تابلو کامپوزيت ، تابلو ترموود ، تابلو لايت باکس ، تابلو نئون و ديگر تابلوهاي تبليغاتي با استفاده از متريال هاي مختلف و يا به صورت حروف ترکيبي فراهم شده است و ديگر همچون گذشته تابلوها در سطح يک نوشته ساده صرفا به صورت پلکسي يا فلکس بدون نور نيست بلکه  در حال حاضر در حوزه تابلوسازي پيشرفت هاي چشمگيري حاصل شده است و تنوع تابلوها تبليغاتي بسيار زياد است و هر فرد با هر سليقه و سبکي مي تواند تابلوي تبليغاتي خود را سفارش دهد همين امر سبب رقابت شديدي بين تابلو سازي ها  گشته است و آنچه که در موفقيت يک تابلوسازي کارساز است نوآوري و ابداع شيوه هاي مختلف در جهت ساخت هر چه بهتر تابلوهاي تبليغاتي مي باشد. طراحي و ساخت نوآورانه تابلو هاي تبليغاتي مي تواند وجه تمايز اساسي بين تابلوسازي هاي سطح شهر باشد . 


از آنجا که تبليغات بخش انکارناپذير هر کسب و کاري است ، براي داشتن يک تبليغات موثر و هدفمند نيازمند ايده هاي نو و خلاقانه مي باشيم. موفقيت در هر کسب و کاري مستم ايده هاي نو مي باشد ، هر ايده اي مخصوص به يک کار است ، چه در زمينه طراحي و چه در زمينه ساخت ، ايده هاي تکراري نمي تواند مشتريان را به سمت کسب و کاري جذب کند بلکه يک ايده هر چند کوچک مي تواند در مشتري حس منحصر به فرد بودن نسبت به ديگر رقبا را بيدار کند .  براي متمايز بودن در حوزه تابلوسازي نيز مي توان ترفندهاي زيادي در طراحي زيبا به خرج داد و با استفاده و تسلط به ماهيت روانشناسي رنگ در تبليغات براي ساخت تابلوي تبليغاتي رنگ هايي متناسب با نوع کار انتخاب نمود تا تابلوي تبليغاتي ساخته شده متمايزتر از ديگر تابلوهاي ساخته شده که به عنوان تابلو مغازه  يا تابلو فروشگاهي نصب شده اند باشد .


اين همه از نوآوري و خلق ايده هاي نو بحث کرديم حال يک سوال مطرح مي شود :


نوآوري چيست ؟


نوآوري به مفهوم بهره مندي از شرايط موجود  ، محصولات ، خدمات ، مدل کسب و کار به شيوه اي جديد و اثربخش است که سبب ايجاد سود ، ارزش افزوده ، تبليغ دهان به دهان ، مطرح شدن برند و کسب و کار و به طور کلي ارتقاء توان مالي فرد يا سازمان حقيقي يا حقوقي مي شود .


براي ايجاد نوآوري در هر کسب و کاري نياز است تا اطلاعات جمع آوري شود و سپس مورد آناليز و تجزيه و تحليل قرار گيرد و پس از فرآيند پردازش ، اطلاعات تبديل به داده هايي مي شود که با استفاده از اين داده ها مي توان يک روش منحصر به فرد که تا به حال از آن بهره گيري نشده است بدست آورد و سپس يک محصول ويژه فراهم نمود ، براي مثال در حوزه تابلوسازي در ابتداي ورود تابلو چلنيوم  ، اين تابلو به صورت کاملا ساده ساخته مي شد اما به مرور زمان و با خلاقيت هايي که تابلوسازها در طراحي کشف کردند ، تابلوسازي هاي حرفه اي و شرکت هاي توليد کننده با ايجاد شيارهايي بر روي پلکسي توانستند نور را به شکل هاي متفاوت به چشم بازتاب نمايند و تابلو چلنيوم کريستالي ، تابلو چلنيوم ستاره اي يا تابلو چلنيوم الماسي ، تابلو رينگي يا تابلو پانچي با طراحي هاي دوبعدي و سه بعدي پا به عرصه بازار گذاشتند و محبوبيت زيادي نيز کسب کردند چون متمايز از ديگر محصولات بودند و به علت جلوه زيبايي که داشتند توانستند به يکي از پر فروش ترين محصولات تابلوسازي بدل شوند .


تابلوسازي ها  براي مطرح شدن در بين رقباي خود نيازمند استفاده از روش هايي هستند که تغيير ايجاد کند ، براي مثال طراحي هاي دو بعدي و سه بعدي در حوزه تابلو سازي ، طراحي و ساخت تابلوهاي ابداعي و نوآورانه بايد به گونه اي باشد که نيازهاي مشتري را مرتفع سازد و بتواند حرفي براي گفتن در بازار کار داشته باشد و همچنين از ماهيت اصلي تابلو خارج نشود و استحکام و مقاومت آن پا برجا بماند و از همه مهمتر ضمن حفظ مزاياي فني کار بر زيبايي و تاثيرگذاري هر چه بيشتر آن بيفزايد .


براي اينکه از صنعت تابلوسازي در سطح جهان عقب نمانيم مستم توجه به محيط پيرامون و رعايت استفاده از تکنولوژي و فناوري هاي روز دنيا مي باشيم. عصر امروز عصر تکنولوژيست و در همه شاخه ها و رشته تکنولوژي نفوذ کرده و روش هاي سنتي و قديمي را رد کرده تا شرايط راحت تري در زمينه زندگي خصوصي و کاري مردم فراهم آورد. در اين ميان آنچه که مي تواند بيش از پيش موثر واقع شود تبليغات خوب توسط تکنولوژي روز است که يکي از شاخه هاي تبليغات تابلوسازي مي باشد.


در صنعت تابلوسازي با تکيه بر مهارت و توانايي گروهي و با به کارگيري از تکنولوژي روز و خلاقيت و نوآوري مي توان باعث هدف اصلي ساخت تابلو هاي تبليغاتي که همان جذب مشتري و خريد و استفاده از خدمات سفارش دهندگان است شد که البته لازمه تمامي اين کارها حرفه اي بودن تابلوسازان مي باشد.


امروزه ترکيب متريالهايي نظير ورق هاي کامپوزيت و يا چوب ترموود با ديگر حروف برجسته مي تواند يک تابلوي تبليغاتي زيبا به ارمغان بياورد . تابلو چوبي مغازه يکي از مقاوم ترين تابلوهاست که وقتي با نماي چوبي ادغام مي شود يک محيط کلاسيک و آرامش بخش را براي مشتريان فراهم مي آورد يا مي توانيد  از متريال کامپوزيت به عنوان زيرساز بهره ببريد و سپس از حروف نئون پلاستيک، حروف چلنيوم و حروف استيل براي ساخت حروف برجسته استفاده کنيد و يک تابلوي تبليغاتي ترکيبي زيبا به نمايش بگذاريد .


ساخت حروف برجسته يکي از نوآوري هاي صنعت تابلوسازي به شمار مي آيد و لازمه آن نگاه و بررسي دقيق در مدل هاي متعدد ساخت تابلو ، بازديد از کارخانه هاي ساخت حروف خارجي ، صرف هزينه هاي بسيار و البته مفيد جهت ارتباط  با کارخانه هاي حروف ساز و رفع ايرادات دستگاه ها و الگو قرار دادن نمونه هاي برجسته کشورهاي صاحب نام در امر تابلوسازي بوده است.


يکي از مشکلات ساخت حروف برجسته در ايران عدم هماهنگي دستگاه هاي برش براي حروف فارسي مي باشد که تا حد زيادي توانسته اند اين دستگاه ها را ارتقا دهند ولي باز هم خالي از ايراد نيست که در نهايت به دست تابلوسازان حرفه اي به شکل صحيح و دقيقي ساخته و اصلاح مي شوند .


حرفه تابلوسازي يک تبليغات مستقيم است و اولين ابزاري است که با مخاطب سر و کار دارد و کالا يا خدمات شما را به عموم مردم معرفي مي کند پس بايد طراحي و ساخت آن به گونه اي باشد که در نگاه اول در ذهن مخاطب نقش ببندد.


گاهي ممکن است شما از يک تابلو مغا?زه بسيار استقبال کنيد و به دلتان بنشيند و شما را به سوي خود جذب کند اما اگر بخواهيد دقيقا همان طرح و ساخت را براي تابلو سر درب خود استفاده نماييد در درجه اول احتمال دارد آن طراحي و متريال و رنگ ، مناسب حرفه شما نباشد و در درجه دوم تکرار يک اثر از ارزش آن مي کاهد و در نظر بيننده ديگر جذابيت اوليه را نخواهد داشت و در اينجا است که اهميت نوآوري و طراحي خلاقانه را مي توانيم بيشتر درک کنيم که اين مساله تنها از سوي تابلوسازان هنرمند و متبحر و کاربلد انجام مي شود و خوشبختانه ما توانسته ايم در تابلوسازي رسام با به خدمت گرفتن کادري مجرب يکي از بهترين تابلوسازان در سطح کشور باشيم که رضايت تمامي مشتريان را دارا مي باشد.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : تابلو ,تابلوسازي ,ساخت ,تبليغاتي ,حروف ,طراحي ,تابلوي تبليغاتي ,تابلو چلنيوم ,حروف برجسته ,ساخت حروف ,صنعت تابلوسازي
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خرید ملک در استانبول ترکیه و خرید آپارتمان دست دوم دراستانبول ... بانگ رحمت ... Brittney راهبرد نجات اقتصاد ایران من و خدا فیلم رایگان free film rpetfabricdfe ارتــــــباک اهنگ جدید 96 اصول طراحی کاراکتر